Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby IZS
Vostrý, Jaroslav ; Mašek, Ivan (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Vytvoření návrhu speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby integrovaného záchranného systému České republiky. Základní vlastnosti nebezpečných chemických látek. Integrovaný záchranný systém a jeho složky, Stručný přehled vybraných databází nebezpečných chemických látek českých a zahraničních. Navržená struktura, obsah a rozsah možné společné databáze nebezpečných chemických látek na základě potřeb a požadavku jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a možnosti využití.
Používání automatizovaného externího defibrilátoru nezdravotnickými složkami Integrovaného záchranného systému v Libereckém kraji
GROFOVÁ, Karolína
Tato bakalářská práce je zaměřena na téma používání automatizovaného externího defibrilátoru nezdravotnickými složkami Integrovaného záchranného systému v Libereckém kraji v rámci provádění neodkladné kardiopulmonální resuscitace. Cílem této práce je zhodnocení četnosti, časového průběhu a výsledků zásahů v případech pacientů s náhlou zástavou oběhu, při kterých byl využit automatický externí defibrilátor nezdravotnickou složkou Integrovaného záchranného systému. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První částí je systematizovaný teoretický přehled základních informací o problematice. Druhá část je zaměřena prakticky a je vytvořena z dat získaných od základních složek Integrovaného záchranného systému. Data byla podrobena zkoumání metodami popisné statistiky. Na základě získaných výstupů byl vytvořen systematický přehled o výjezdech first responderů k náhlým zástavám oběhu. Tento přehled zahrnuje zejména výstupy dat zaměřené na frekvenci aktivace first responderů, času jejich dojezdu na místo události, úspěšnost resuscitace v přednemocniční fázi a outcome pacienta. Získané informace byly porovnány se závěry zahraničních studií zaměřených na stejnou oblast. Období, pro které byla data zjišťována, zahrnovalo rok 2017 po květen 2021. V závěru práce je provedeno zhodnocení stěžejních výsledků a dále jsou uvedeny podněty pro další výzkum související problematiky.
Krizový management územního samosprávného celku a jeho činnost v době řešení krizové situace
BENDULA, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá krizovým managementem územního samosprávného celku Hluboká nad Vltavou. Cílem této kvalifikační práce je provést obecné i konkrétní zhodnocení současného stavu krizového managementu a navrhnout možné postupy vedoucí ke zlepšení v oblasti řešení krizové situace samosprávného celku. Téma bylo vybráno z důvodu, že se krizový management v současné době potýká s nedostatkem zkušeného a odborně vyškoleného personálu. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s managementem a jeho funkcemi, jsou zde zahrnuty základní pojmy dané problematiky a jejich charakteristika. Praktická část práce analyzuje postup krizového managementu v době řešení krizové situace, konkrétně při povodni v roce 2002. K analýze přispěl rozhovor se starostou obce Hluboká nad Vltavou a vyplněný checklist starosty. Závěr práce tvoří zhodnocení, zdali byly zvoleny postupy, které jsou v souladu s právními předpisy.
Krizový management územního samosprávného celku a jeho činnost v době řešení krizové situace
BENDULA, Lukáš
Bakalářská práce se zabývá krizovým managementem územního samosprávného celku Hluboká nad Vltavou. Cílem této kvalifikační práce je provést obecné i konkrétní zhodnocení současného stavu krizového managementu a navrhnout možné postupy vedoucí ke zlepšení v oblasti řešení krizové situace samosprávného celku. Téma bylo vybráno z důvodu, že se krizový management v současné době potýká s nedostatkem zkušeného a odborně vyškoleného personálu. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s managementem a jeho funkcemi, jsou zde zahrnuty základní pojmy dané problematiky a jejich charakteristika. Praktická část práce analyzuje postup krizového managementu v době řešení krizové situace, konkrétně při povodni v roce 2002. K analýze přispěl rozhovor se starostou obce Hluboká nad Vltavou a vyplněný checklist starosty. Závěr práce tvoří zhodnocení, zdali byly zvoleny postupy, které jsou v souladu s právními předpisy.
Krizový management územního samosprávného celku a jeho činnost v době řešení krizové situace
BENDULA, Lukáš
Téma bakalářské práce bylo zvoleno zejména proto, že v současné době se velmi často systém krizového řízení potýká s nedostatkem odborně vyškoleného a zkušeného personálu. V posledních několika letech se také výrazně projevuje určitý odklon od plánování řešení krizových situací, a to především na centrální úrovni. Zda řešení povodňových situací na zájmové území bylo a jsou v souladu s právními předpisy. Závěrečná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je členěna na čtyři základní podkapitoly. První z nich si klade za cíl seznámit čtenáře s metodikou. Druhá rozebírá zejména úlohu managementu a krizového managementu jeho složky, proces a úlohu havarijního plánování a související legislativu. Poslední podkapitola se věnuje krizovému řízení, jeho orgánům, souvisejícís právní úpravou a krizovým plánováním. Praktickou část práce tvoří povodeň. Výsledkem výše popsaného procesu bylo zjištění, že krizový management územního samosprávného celku města Hluboká nad Vltavou postupoval v souladu s právními předpisy. Cílem této práce je provést obecné i konkrétní zhodnocení současného stavu krizového managementu územního samosprávného celku, především pak města Hluboká nad Vltavou a následně navrhnout postupy vedoucí k možnému zlepšení v oblasti řešení krizových situací samosprávného celku. Výsledky práce by měly sloužit do praktického života.
Řízení služeb pro krizové situace
HEJDOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou poskytovaných služeb ve zvoleném Sboru dobrovolných hasičů a posouzení, zda jsou obyvatelé obce spokojeni s fungováním a činnostmi sboru. Dalším cílem práce je zanalyzování zvolené stanice Hasičského záchranného sboru a vyhodnocení statistik počtu zásahů ve zvoleném časovém období. Teoretická část obsahuje informace o krizovém řízení a o Integrovaném záchranném systému. Na úvod praktické části je představen Sbor dobrovolných hasičů a stanice Hasičského záchranného sboru se základními informaci, historií, a jejich činnostech. Předposlední kapitola praktické části je věnována analýze výsledků dotazníkového průzkumu spokojenosti fungování Sboru dobrovolných hasičů v obci a vyhodnocení statistik počtu zásahů, provedených stanicí Hasičského záchranného sboru. Ke statistice je přidaný i výpočet odhadu počtu zásahů ke zvolené krizové situaci v budoucích letech. A s tím související výpočet odhadu počtu zásahových hasičů. Závěr práce obsahuje návrhy na zlepšení fungování Sboru dobrovolných hasičů v obci, které korespondují i s lepší soudržností obyvatel obce. Dále je také přidán návrh na zvýšení počtu zásahových hasičů v budoucím časovém období.
Předurčenost jednotek požární ochrany Kraje Vysočina v oblasti ochrany obyvatelstva.
KADLEC, Radek
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na splnění cíle, zjistit provádění odborné přípravy členů předurčených jednotek a vytvořit přehled technických prostředků ve vybavení jednotek sborů dobrovolných hasičů Kraje Vysočina předurčených k řešení úkolů týkajících se ochrany obyvatelstva. Výzkumné otázky hledaly dvě odpovědi: jsou v Kraji Vysočina předurčeny jednotky požární ochrany k řešení úkolů ochrany obyvatelstva, a mají členové těchto jednotek odbornou způsobilost k provádění těchto činností. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část výsledkovou. V části teoretické je popsána Ochrana obyvatel a její vývoj na území České republiky. Dále se zde věnuji organizaci požární ochrany v České republice, jednotkám požární ochrany, jejich úkolům a předurčenosti. V závěru teoretické části je popsáno provádění základní odborné přípravy a získávání odborné způsobilosti členů jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí na území České republiky. V rámci kvalitativního výzkumu bylo pro získání informací použito dotazníkového šetření a metoda řízených rozhovorů. Dotazníkové šetření proběhla v předurčených jednotkách sborů dobrovolných hasičů Kraje Vysočina a bylo zaměřené na jejich předurčenost, zajišťování a provádění odborné přípravy členů. U velitelů jednotek předurčených k poskytování humanitární pomoci na dálnici D1, byly otázky rozšířeny o otázky, zda jsou jednotky vybaveny technickými prostředky k poskytnutí pomoci, kdo tyto prostředky vlastní. Dále dotazník zjišťoval, zda byla již jednotka krajským operačním a informačním střediskem vyslaná k poskytnutí humanitární pomoci při hromadné havárii na dálnici D1. Rozhovory s příslušníky na odděleních ochrany obyvatelstva a krizového řízení byly rozděleny na tři části. V první části rozhovoru byly otázky vedeny k zjištění, zda jsou v Kraji Vysočina a okrese Pelhřimov předurčené jednotky dobrovolných hasičů obcí k plnění úkolů ochrany obyvatelstva,jaké mají potřebné vybavení. Druhá část rozhovorů byla zaměřena na provádění odborné přípravy a způsobilosti členů předurčených jednotek v Kraji Vysočina. V poslední části rozhovoru jsem kladl otázky týkající se kurzu technik ochrany obyvatelstva, který bude HZS Kraje v roce 2016 pořádat pro všechny předurčené jednotky. Výsledková část bakalářské práce prezentuje pomocí grafů zjištěné informace dotazníkového šetření v jednotkách sborů dobrovolných hasičů obcí předurčených k plnění úkolů ochrany obyvatelstva. Dále jsou zde uvedeny otevřené odpovědi rozhovorů na pracovišti a oddělení ochrany obyvatelstva a krizového řízení. Na první výzkumnou otázku, zda jsou v Kraji Vysočina předurčené jednotky k řešení mimořádných událostí v oblasti ochrany obyvatelstva, může bakalářská práce odpovědět, že se v Kraji Vysočina takové jednotky dobrovolných hasičů nachází. Z vyhodnocení obdržených odpovědí vzešlo, že k plnění těchto úkolů jsou přednostně jmenovány jednotky kategorie JPO II a JPO III. Co se týká otázky vybavenosti jednotek sborů dobrovolných hasičů obcí speciálními technickými prostředky, jsou v Kraji Vysočina vybavovány pouze předurčené jednotky k poskytnutí krátkodobé humanitární pomoci na dálnici D1. Ostatním předurčeným dobrovolným jednotkám požární ochrany je vybavení k zajištění jejich předurčené činnosti dovezeno ze skladů nebo požárních stanic HZS kraje. Z tohoto důvodu jsem navrhl k řešení takto vzniklých mimořádných událostí předurčovat i jednotky kategorie JPO V. Co se týká cíle, zjistit provádění základní a cyklické odborné přípravy, bylo zjištěno, že se odborná příprava členů jednotek PO provádí. Zde bych ale doporučil zavedení více praktického výcviku. Z informací týkajících se druhé výzkumné otázky o odborné způsobilosti členů jednotek PO, bylo zjištěno, že doposud členové předurčených jednotek odbornou způsobilost nemají. Kurz k zajištění odborné způsobilosti bude organizován až v roce 2016 pro všechny předurčené jednotky Kraje Vysočina. Zde jsem doporučil kurz technika OO provádět přímo na stanicích územního odboru.
Návrh speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby IZS
Vostrý, Jaroslav ; Mašek, Ivan (oponent) ; Mika, Otakar Jiří (vedoucí práce)
Vytvoření návrhu speciální databáze nebezpečných chemických látek pro potřeby integrovaného záchranného systému České republiky. Základní vlastnosti nebezpečných chemických látek. Integrovaný záchranný systém a jeho složky, Stručný přehled vybraných databází nebezpečných chemických látek českých a zahraničních. Navržená struktura, obsah a rozsah možné společné databáze nebezpečných chemických látek na základě potřeb a požadavku jednotlivých složek integrovaného záchranného systému a možnosti využití.
Specifika komunikace s klienty využívajících tísňová volání
GULÁN, Vladimír
Pracovníci tísňových linek Integrovaného záchranného systému jsou první, na koho se klient tísňové linky při telefonním oznámení obrátí s důvěrou a očekáváním, že mu bude poskytnuta prvotní informace nebo rada jak se zachovat v krizové situaci, která se přímo nebo nepřímo vztahuje na jeho osobu, kdy se této stal obětí nebo svědkem. Proto jsou zařazeni na těchto linkách pracovníci s daným stupněm vzdělání a specializací pro konkrétní tísňovou linku, kteří v nepřetržitém provozu řeší oznámení od občanů. Získané informace vyhodnotí a předají složkám Integrovaného záchranného systému k dalšímu opatření. V teoretické části bakalářské práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k Integrovanému záchrannému systému, ke krizové a telefonní komunikaci, specifickým voláním na tísňové linky a okrajově jsou uvedena rizika, která mohou postihnout pracovníky tísňových linek. Praktická část zkoumá, jak jsou pracovníci zařazeni na jednotlivých tísňových linkách Integrovaného záchranného systému vybaveni komunikačními schopnostmi a dovednostmi, zda zvládají krizovou komunikaci při telefonních hovorech s občany, zda se jejich komunikační schopnosti v průběhu praxe zlepšily a kde vidí nedostatky. Vyhodnocením získaných informací byl vytvořen Manuál pro pracovníky tísňových linek.
Využitelnost oprávnění Policie ČR jako složky integrovaného záchranného systému při plnění povinností uložených jí v rámci havarijního a krizového plánování
JANDA, Marek
Téma diplomové práce bylo zvoleno zejména proto, že v posledních letech byla mnohá území České republiky opakovaně postižena povodněmi různé intenzity a policie byla nucena koordinovat provádění záchranných a likvidačních prací s dalšími složkami integrovaného záchranného systému. Plnění souvisejících úkolů policie je v praxi ovlivňováno kvalitou příprav (zejména plánovací dokumentací) a rozhodováním osob, kterým jsou svěřena práva a povinnosti koordinovat činnosti zasahujících složek. Zároveň dosud nebyl zpracován žádný dokument, který by se touto problematikou komplexně zabýval. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce je členěna na tři základní podkapitoly. První z nich si klade za cíl seznámit čtenáře se základními úkoly, historií, organizačním členěním a legislativou upravující činnost policie. Druhá rozebírá zejména úlohu integrovaného záchranného systému, jeho složky, proces a úlohu havarijního plánování a související legislativu. Poslední podkapitola se věnuje krizovému řízení, jeho orgánům, související právní úpravě a krizovému plánování. Praktickou část práce tvoří seznam základních úkolů policie, který byl vytvořen analýzou dokumentace zpracované v rámci havarijního a krizového plánování pro územní hl. m. Prahy. Na jednotlivé úkoly ze seznamu byly následně aplikovány kompetence policie, které pro danou oblast stanoví platná účinná legislativa. Výsledkem výše popsaného procesu bylo zjištění, které konkrétní předpisy upravují jednotlivé úkoly policie, jaká konkrétní oprávnění mohou policisté ke splnění stanového úkolu využít a čím jsou limitováni. Cílem této práce je vytvoření přehledného dokumentu, který by obsahoval zákonná oprávnění policie a byl použitelný zejména v praxi subjektů podílejících se na zpracování havarijních a krizových plánů (včetně praktických příkladů aplikace jednotlivých oprávnění). V této souvislosti byly formulovány následující výzkumné otázky: Trpí právní úprava kompetencí Policie České republiky roztříštěností (jsou práva a povinnosti rozptýleny v množství právních norem)? Jsou kompetence policie dostatečné pro plnění všech úkolů, které jsou této složce IZS uloženy v havarijních a krizových plánech pro území hl. města Prahy? Výsledky práce prokázaly, že právní úprava činnosti policie vychází z množství obecně závazných právních předpisů, které jsou doplněny interními předpisy Ministerstva vnitra a policie samotné. Ačkoli interní předpisy nemají obecnou závaznost, plnění úkolů policie v praxi též ovlivňují. Roztříštěnost právní úpravy může být příčinou nesprávného právního posouzení kompetencí policie ze strany subjektů, které se podílejí na havarijním a krizovém plánování. Tato dokumentace se při koordinaci činnosti složek integrovaného záchranného sytému stává jedním z podkladů pro rozhodování velitele zásahu anebo orgánu krizového řízení, resp. osoby stojící v jeho čele (zejména starosty či hejtmana). Tyto osoby ve většině případů nebudou odborníky ve všech potřebných oblastech a budou logicky vycházet z dokumentace integrovaného záchranného systému či dokumentace krizového řízení. Kvalita této dokumentace (nebo naopak její nedostatky) bude mít v praxi vliv na úspěšnost zvládání mimořádných událostí či krizových situací. Analýza současné dokumentace zpracované v rámci havarijního a krizového plánování pro územní hl. m. Prahy ukázala, že převážná část úkolů uložených policii odpovídá jejím kompetencím. Zaznamenány však byly i některé úkoly, které mezi úkoly policie nepatří. Jedná se konkrétně o třídění raněných osob metodou START a jejich transport služebními vozidly policie do zdravotnických zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.